mandag 30. mars 2009


Analyse av annonse.


· Balanse: I salgannonsen min er det en symmetri, det er en liten tyngde nederst på annonsen min. Så den blir litt tung nederst. Det er nok en liten vektstang, fordi det er litt mer tyngde på venstre side, enn på høyre.

· Fremheving: Det jeg ville få frem annonsen min er at, navnet på merket mitt, at det er jeans og at det er for jenter. Og får at jeg skulle merke dette litt, gjorde jeg navnet på merket litt større enn det andre som står der. Også et bilde av buksene, også et Girl`s merket. Da fikk jeg frem det jeg ville at folk skal legge merke til.

· Kontraster: Kontrasten i annonsen er veldig sterke farger, sånn som svart. Men jeg har også hvit og rosa, men de fargene blir også litt sterke når det står i sammen med svart. Sånn som den hvite buksa inn til det svarte, også den hvite skriften inn til den rosa bakgrunnen. Også den svarte ”malings flekken” i venstre hjørne.

· Helhet: Det er en rolig og fin sammeheng i annonsen, den får frem det budskapet som er ment at den skal ha. Det er akkurat passe med ting syns jeg, den er verken overdrevet eller for lite. Helheten i annonsen er ganske så bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar